Hello September

September 04, 2018


Greeting from Lily,

Dnes je už štvrtý deň v tomto mesiaci, ktorý je dobre známy tým, že počas neho začína škola. A dnes je druhý deň, čo väčšina školopovinných detí strávila v škole. Ja nie som výnimkou. Tento rok to však bolo iné. Prvý deň školy bol omnoho lepší ako ten minuloročný. Možno kvôli tomu, že som sa s mojimi spolužiakmi poznala a videli sme sa po dlhej dobe. Všetci sme sa spoločne išli najesť do mesta. Včerajší deň prevažne o nás. Začína sa pre nás niečo nové. Niečo, čo ani jeden z nás nepozná. Budeme tie všetky pocity a myšlienky zdieľať spoločne. Úprimne, som veľmi rada za to akú mám triedu. Všetci sme tam jedineční, slušní a inteligentní. Každý sme osobnosť. A tak silný kolektív sa nevidí tak často. Neskutočne ma to teší. A som za to vďačná. Avšak, toto nie je predmetom dnešného článku.



Dnešný článok bude totiž o mne. Je to skôr taký life update alebo niečo podobné. V týchto článkoch ide o to, aby som vám povedala niečo o mojom živote, predstavách a plánoch na tento mesiac a celkovo nový školský rok.

Tento školský rok bude ťažší. Neviem do akej miery, ale budem sa musieť sakra snažiť. Hlavná je pevná myseľ a vôľa. Chcela by som sa naučiť ovládať svoju lenivosť a skúsiť sa motivovať a fakt sa snažiť začať niečo robiť. 

Tento školský rok by som rada venovala čas samej sebe. To znamená rodina, oddych, hudba, čaj, sviečky a kniha. Alebo čokoľvek iné, čo ma robí šťastnou. Chcela by som začať meditovať a naučiť sa pochopiť niektoré stránky samej seba. Často úplne nechápem svoje impulzívne a výbušné správanie. Netuším čo je jeho pôvodcom a často som veľmi zmätená. Zvádzam so sebou vnútorné boje a neviem sa dohodnúť sama so sebou.

Občas mám pocit, že ma niečo ovláda. Mám pocit, že sa okolo mňa vznáša jedna veľká čierna hmla, ktorá ma úplne pohltila. Alebo aspoň kedysi som mala ten pocit. Vtedy bol každý jeden deň naplnený aspoň kúskom negatívnych myšlienok a postojov. Zišla som z cesty. Stratila som seba samu. Tak by som opísala svoj doterajší rok. Rok 2017 bol ťažký. Snažila som sa zo všetkých síl. A ani neviem čo bol môj cieľ. Snažila som sa urobiť dojem a ani netuším na koho. Koho som presviedčala o tom, že som dosť dobrá? Náplňou mojich dní boli negatívne myšlienky, tma a strach. Bála som sa a ani neviem čoho. Seba? Ostatných? Života? Netuším.. no nech to bola akákoľvek fáza, chcem aby bola preč.

Cez leto som oddychovala. Môj život sa zlepšil. Cítila som sa lepšie a bola som lepšia. Uvedomila som si, že som očividne niečo robila zle. Myslela som zle. Každý jeden deň som mala v hlave nasadený malý mráčik. Ten ma nútil myslieť len na zlé veci. Nedovolil mi vidieť krásy a pozitíva tohto sveta. Ten mrak zatienil slnko, ktoré bolo mojim každodenným kamarátom a zdrojom svetla. Kedysi.

A teraz? Je polooblačno. Môj mrak sa stále nestiahol, ale snaží sa. Snažím sa aj ja. Snažím sa byť opäť takým človekom, akým som si priala byť kedysi. Dva roky dozadu som chcela byť milá, šťastná, súcitná, nápomocná, pozitívna a plná optimizmu. Aj som takou bola, len som to nevedela. Bola som jednoducho šťastná. Tešila som sa jednoducho zo všetkého. Z trávy pod nohami, z oblohy nad hlavou či zo slnka, ktoré nám svietilo na cestu. Môj život bol zameraný na to dobré. Na očiach som mala ružové okuliare a na tvári úsmev. Ale nevadilo mi to. Vlastne som to milovala. A nikto mi to nebral.

Časom som si vybudovala zmysel pre realitu. Ten mi však nebráni sa na veci pozerať v dobrom svetle. Nebráni mi nájsť to dobré v zlom. Všetko má svoje pozitíva, nič nie je večné a pokiaľ to nie je otázka života a smrti, nie je to dôležité. Taktiež mám v zásobe pár iných múdrych slov.. Správaj sa k ostatným tak, ako chceš, aby sa správali oni k tebe; Je tu dostatok miesta pre všetkých, ktorí chcú uspieť; Dôležité je spoliehať sa hlavne na seba a neočakávať od druhých nič; Nech robíš čokoľvek, nikdy nevyhovieš požiadavkám ostatných; Quality over quantity...

A jeden z mojich najobľúbenejších a každodenne používaných citátov je: different eyes see different things.

Dbajte na to, aby ste robili to čo chcete, po čom túžite a čo milujete. Ale dbajte aj na to, aby to nezasahovalo a neubližovalo ľuďom, ktorí tiež chcú ľúbiť a túžiť. Vaša sloboda končí tam, kde začína sloboda druhého.

  • Share:

You Might Also Like

2 comments

  1. Ještě že dávno do školy nechodím

    https://world-of-creepypasta.blogspot.com/?m=1

    ReplyDelete
  2. No, tak to by som si občas priala aj ja!

    ReplyDelete