Book Talk | november

December 09, 2018

Greetimg from Lily,

tento mesiac, vlastne už minulý bol celkom hektický. V podstate celý školsky rok je hektický, keď si to tak vezmem. Nemám veľa času na čítanie, ale ak si ho nájdem, som veľmi vďačná! Knihy, ktoré som tento mesiac čítala boli fakt moc skvelé a už dosť dlho som sa na ne tešila.

Jedného dňa som zavítala do knižnice s tým, že si prečítam Harryho Pottera. Ale ako to tak so mnou býva, nikdy sa k tomu poriadne nedostanem a vždy siahnem po niečom inom. Tentoraz tomu nebolo inak. Už som tu knihu držala v ruke, ale nešlo mi ju požičať v detskom oddelení, lebo som musela niečo vrátiť. Tak som si povedala, že dobre. Išla som do dospeláckeho oddelenia, vrátila knihy a zrazu zbadala Pána tieňov zo série Tajomná temnota od Cassandry Clare. Netušila som, že Polnočná dáma už má pokračovanie.




Cassandra Clare je jedna z mojich obľúbených spisovateliek. Jej knihy sú dokonalé a vyvolávajú vo mne snáď všetky emócie. Veľmi ťažko sa odtrhnem od jej knihy a strašne ma baví štýl jej písania. Jednoducho všetko.

Polnočnú dámu som nechcela čítať, lebo by som musela čakať na pokračovanie. Veľmi som sa na ňu tešila, ale nikdy som po nej nesiahla, že teraz nastal ten čas. Až v ten osudný deň.
Prešprintovala som do oddelenia, kde má pani Clare svoje knihy a načiahla sa na najvyššiu poličku. Vedela som, že Harry Potter počká do budúcej jesene tak, ako čaká od roku 2016. Do balíčku som si prihodila ďalšie knihy, na ktoré som čakala dlho. Keď prišli filmy Love Simon a Call me by your name, po tým knihách sa v knižnici zľahla zem. Lenže ja som ich tam zazrela. Hneď som schmatla obe, pokým nepríde niekto iný. A podarilo sa. Domov som odišla s troma knihami, na ktoré som sa tešila zo všetkého najviac.

Cassandra Clare - Polnočná dáma

Och, áno. Konečne sa dostávame k samotnej knihe. Tí, ktorí čítali Nástroje Smrteľníkov vedia, že hlavná postava Emma Carstairsová sa už v tej sérii raz objavila.

Kniha sa odohráva päť rokov po spomínanej sérii a v strede deja sa nachádza Emma a jej parabatai Julian Blackthorn. Emmu ešte neprešla silná túžba po pomste jej rodičov a stále pátra po vrahovi. Vyzerá to tak, že je niečomu na stope a spoločne s Julesom sa dozvedá nové a nové veci. Kniha je plná zvratov, lásky, tajomstiev a veľkých záhad. Milovníci Nástrojov smrteľníkov si nájdu svoje, lebo hlavné postavy sú tam párkrát spomenuté a dokonca majú aj svoj priestor vyjadriť sa. Clary zostáva s Emmou v kontakte aj po piatich rokoch a majú veľmi dobrý vzťah. Veľa známych postáv dostane nový nádych. Už to nie sú len spomenuté postavy, ale tentoraz sa z nich stanú hlavné.
Kniha sa skončila veľmi zaujímavo, ale väčšina sa v podstate už vyriešila v prvej. Všetky zápletky sa rozuzlili a teším sa, čo spisovateľka vymyslí ďalej. Rozhodne odporúčam všetkým milovníkom Cassandry Clare!

André Aciman - Daj mi tvoje meno

Keď si predstavím, že kniha je písaná nejakým postarším mužom, som veľmi prekvapená. Celá kniha bola lyricky napísaná a ukazovala hlavne vnútorný svet, myšlienky a pocity hlavnej postavy. Ak očakávate dej, ktorý naberá grády každou jednou kapitolou, asi vás sklamem. Ja som len čakala, kedy sa začne niečo poriadne diať. Stalo sa tak asi v polovici knihy. Všetko začalo gradovať a ja som nemohla pustiť knihu z ruky. Prečítala som ju v priebehu troch dní. Elio sa stal jednou z mojich obľúbených postáv a celý čas som čakala, čo spraví. Páčilo sa mi, že to bolo zasadené do osemdesiatych rokov, teda pokiaľ sa nemýlim. Odohrávalo sa to v Taliansku a vždy som dostala taký pohodový a letný vibe.. veľmi sa teším na film, ktorý som si odvtedy nestihla pozrieť.

Nicola Yoon - Everything, Everything

Ďalšia moc pekná kniha, ktorú som čítala tentoraz v angličtine. Páčilo sa mi, že to bolo písané takým jednoduchým jazykom. Nemusela som tráviť hodiny so slovníkom v ruke. Taktiež tam boli veľmi pekné ilustrácia a celkovo forma bola veľmi pekná. No a k príbehu.

Ak ste na romány, ktoré nie sú iba plné klišé, je to pre vás to pravé! V knihe je veľa pocitov dievčaťa, ktoré sa prvýkrát zamilovalo a taktiež počas spoznávania sveta obyčajných. Madeline má totiž diagnostikovanú chorobu, kvôli ktorej nemôže opustiť jej dom. Čokoľvek jej môže spustiť alergiu a ona môže zomrieť. Doma je s jej mamou, s ktorou majú dokonalý vzťah a každý deň k nej chodí ošetrovateľka Carla. Jej maličký svet je pre ňu všetko, čo si vždy priala.. no keď sa zjaví auto s logom sťahovacej firmy a chlapec so skejtom v ruke, všetko je zrazu nepodstatné.
V knihe je kopec skvelých postrehov, vyvíjanie postáv a problémy z bežného života. Čo ja som na tej knihe nedokázala pochopiť bolo, že ako je možné, že to Maddy vydržala. Ja byť ňou asi by som zomrela túžbou preskúmať snáď všetko!

A čo sa stalo s knihou Love Simon? Kvôli povinnostiam a povinnému čítaniu z angličtiny, som knihu radšej do knižnice vrátila, ak by si ju niekto chcel naozaj prečítať. Vrátim sa k nej určite niekedy inokedy. Ale zamrzelo ma, že som ju po toľkých mesiacoch vyčkávania musela vrátiť. 

No a to by bolo všetkému k dnešnému článku! Dúfam, že sa vám páčil a že si možno tie knihy prečítate! Som si istá, že sa vám budú páčiť. Teda ak máme podobný štýl. Ale je pravda, že ja čítam všetko, čo mi príde pod ruku.

Majte sa krásne xoxo

  • Share:

You Might Also Like

0 comments